DIY- Szarpak z piłką!

            Przyszedł czas na kolejną dawkę DIY! Tym razem pokażę wam jak zrobić szarpak dla psa z piłką w środku. Pomysł na jego wykonanie znalazłam kiedyś w internecie i postanowiłam, że się nim z wami podzielę. Poza tym zbliża się Wielkanoc i możecie w ten sposób sprawić waszemu psu fajny prezent :D

Będziemy potrzebować:
-Starą koszulkę
-piłkę (dopasowana do pysku waszego psa)
-nożyczki

Rozkładamy koszulkę na płasko i wycinamy 2 duże paski oraz 1 mały. Ważne aby szerokość dużych pasków była dopasowana do wielkości piłki. U nas było tak na styk. Niekiedy materiał wychodził poza wiązanie i zabawka wyglądała nieestetycznie, ale grunt, że psu się podobało :D
Z wyciętych kawałków powstały nam koła, więc przecinamy z jednej strony, aby dostać długie paski. 2 najszersze układamy na kształt ''X" lub "+" i na ich przecięciu kładziemy piłkę.
Piłkę zawijamy w materiał i związujemy najcieńszym z nich pod spodem, tak aby powstała "głowa" szarpaka. Radzę zawiązać porządnie na kilka razy gdyż przy ostrzejszej zabawie może się rozwiązać.
Ucinamy zbędny materiał z najcieńszego paska, tak aby nie przeszkadzał nam w zabawie i wszystko wyglądało estetycznie.  
Spod piłki powinny wystawać 2 szerokie kawałki, których użyliśmy na samym początku. Każdy z nich dzielimy na 3 części. Po skończeniu wycinania otrzymujemy takie coś:
Jeżeli chcecie, możecie skończyć już w tym momencie. Ja jednak jestem za tym, by zabawka ładnie się prezentowała i dlatego wcześniej pocięte na 3 części paski związuje w warkocz. Powinniśmy otrzymać 4 takie warkoczyki. Dzięki temu szarpak wygląda moim zdaniem o niebo lepiej i jest bardziej wytrzymały na różnego rodzaju szarpanie.
            Powiem szczerze, że nie spodziewałam się takiego zainteresowania nią ze strony Fuksa. Już jak robiłam warkocze, pies zaczepiał mnie i zabierał zabawkę. Opanował go szał i nawet bawił się nią na dworze, a uwierzcie, że to jest dla niego wyczyn! Jednak coś w tym jest, że to własnoręcznie zrobione rzeczy sprawdzają się najlepiej. Jeśli również zrobicie taki szarpak swojemu psu, nie zapomnijcie pochwalić się w komentarzu jak się sprawdza u was!
Na sam koniec chciałabym wam życzyć wesołych i spokojnych Świąt Wielkanocnych :)
Pozdrawiamy!

5 komentarzy:

  1. My już kiedyś zrobiliśmy ten szarpak,post z DIY jest też na naszym blogu i sprawdza się świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, ja bym zrobiła trochę inaczej ale grunt że psiakowi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł.
    Ja mam teorię, że zabawki recznie robione są bardziej atrakcyjne, bo pachną człowiekiem. Nie wiem ile w tym prawdy, ale mi wystarcza.
    Pozdrawiamy Julia i Jumper

    OdpowiedzUsuń