DIY- Skrzydła do stacjonaty

            Obóz agility na którym jakiś czas temu byłam (a więcej o nim możecie poczytać tutaj) uświadomił mi, że posiadanie skrzydeł w stacjonatach to nie jest zbędny wydatek, który tylko i wyłącznie poprawi wygląd naszej przeszkody. Fuks od zawsze był uczony , że jedyne co musi omijać to prostą rurkę, która nie stanowi jakiegoś dużego wyzwania. Gdy nagle znalazł się na wymiarowym torze i miał zrobić przykładowy Out lub ciasny zakręt, postanowił wracając przeskakiwać przez dziurę skrzydła albo znów skoczyć przez tyczkę. Jeśli planujecie w przyszłości startować w różnych zawodach agility to polecam również wam je wykonać, aby nagle nie było niechcianej niespodzianki :D

Będziemy potrzebować:
-2 rurki PCV (3m)
-8 trójników
-4 kolanka 45 stopni
-2 uchwyty na rurkę PCV
*opcjonalnie:
-4 kolanka
-2/4 zaślepki

Niestety chcąc mieć bardziej profesjonalne przeszkody, trzeba wydać nieco więcej pieniędzy. Potrzebujemy o wiele więcej materiału, który nie jest tani. Na początku obawiałam się czy dostanę w jakimś sklepie kolanko 45 stopni, ale bez problemu znajdziecie takie w Castoramie.
To DIY będzie dopasowane wymiarem do każdego czworonoga, dzięki zastosowaniu uchwytów na rurkę PCV. Możecie je bez problemu przesuwać, dostosowując wysokość do możliwości waszego psa.
Elementy na tą część:
-4 rurki PCV dł. 25cm
-2 rurki PCV dł. 10cm
-2 rurki PCV dł. 12cm
-2 rurki PCV dł. 40cm
*opcjonalnie:
-1 zaślepka
-4 kolanka

Na samym początku do trójnika doczepiamy z dwóch stron, rurki o długości 25cm, a u góry o długości 10cm. Do najkrótszej doczepiamy kolejny trójnik, a do niego rurkę o długości 40cm i do niej kolejny trójnik na którego końcu będzie rurka o długości 12cm.
Jeśli chcemy aby wszystko się lepiej trzymało możemy użyć gorącego kleju. Opcjonalnie możemy na tych dwóch wystających nogach zamocować kolanka, żeby skrzydła były bardziej stabilne, a dla lepszego wyglądu można użyć także zaślepki na końcu rurki obok.
Elementy potrzebne na tą część:
-2 rurki PCV dł. 55cm
-2 rurki PCV dł. 42,5cm
-2 rurki PCV dł. 40cm
-2 rurki PCV dł. 25,5 cm
-2 rurki PCV dł. 20cm
-4 kolanka 45 stopni
-2 trójniki
-2 uchwyty
*opcjonalnie
-2 zaślepki

Tutaj nie mam za dużo do pisania. Wszystko składamy tak jak jest pokazane na zdjęciu powyżej. Dzięki zamontowanym uchwytom możemy bez problemu zmieniać wysokość poprzeczki przez którą będzie skakał nasz pies. Aby tyczka lepiej się trzymała możemy do uchwytu przykleić ucięty kawałek węża ogrodowego (tak jak zrobiła Natalia Śliwińska).
Oczywiście opcjonalnie możemy na samej górze zamocować zaślepki, które dodadzą naszym skrzydłom estetycznego wyglądu.
            Mam nadzieję, że to DIY było dla was przydatne i pomogło w doborze odpowiednich wymiarów. Sama miałam z nimi na początku problem i wszystko musiałam mierzyć i sprawdzać na bieżąco, tak więc myślę, że tutaj ułatwiłam wam sprawę :D Koniecznie dajcie znać czy wykonacie skrzydła dla swoich psów!

Pozdrawiamy!

5 komentarzy:

  1. Ile w sumie za ten cały materiał zapłaciłaś?
    Świetne DIY!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od cen w sklepach budowlanych w waszych miastach :D U mnie cena jednej rurki to koszt ok. 7zł a więc na same rurki poszło 14zł :p A wszystkie łączniki kosztowały ok. 32zł. Tak więc na wszystko wydałam 46zł :P Trochę sporo, ale moim zdaniem było warto :D

      Usuń
  2. Świetny pomysł na pewno wykorzystamy :)
    Obserwuje twojego od niedawna i bardzo mi się podoba sposób prowadzenia :)
    Jezeli masz ochotę wpadnij i do nas
    http://bobikowaty.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaką średnicę mają rurki i złączki?

    OdpowiedzUsuń