DIY- Skok w dal (agility)

            Wreszcie nadeszła ta chwila i również u mnie na blogu pojawiło się DIY! Większość ''Zrób to sam'' opiera się na szyciu, a że ja mam do tego dwie lewe ręce, to pokaże wam jak za pomocą rurek PCV zrobić przeszkodę do agility, jaką jest skok w dal.


Ludzie zwykle budują tą przeszkodę z palet, ale niestety nie każdy ma do nich dostęp. Poza tym ciężko jest ją pociąć, a później gdzieś schować. Myślę więc, że rurki PCV sprawdzą się u wszystkich, gdyż są łatwo dostępne w sklepach budowlanych, są dość tanie, łatwo je pociąć, a gdy skończymy trening z psem to można wszystko łatwo rozłączyć i schować.


Będziemy potrzebować:
-2 rurki PCV (2m)
-6 trójników
-6 kolanek
-piła lub coś innego czym będziemy mogli przeciąć rurki

Przeszkoda jaką wam przedstawiam jest dopasowana do rozmiarów mojego psa, który zalicza się do rozmiaru S, wiec w zależności od wielkości waszego czworonoga, przeszkoda musi być dłuższa. Ja stosowałam się do wymiarów podanych tutaj.


Długość jaką ma moja przeszkoda wynosi ok.50 cm. Doliczając do tego jeszcze długości trójników, na 'nogi' będziecie potrzebować 8 rurek o długości 11cm.
Robicie 2 konstrukcje po 4 rurki i 3 trójniki w każdej (tak jak pokazane jest na zdjęciu wyżej)



Kiedy mamy już zrobione 'nogi', musimy do każdego z trójników doczepić rurki w kolejności od najmniejszej do największej, czyli 15cm, 20cm i 28 cm w naszym przypadku.
Do nich zaczepiamy kolanka i w nie wczepiamy kolejne rurki, przez które nasz pies ma skakać i łączymy całą konstrukcje ze sobą. Szerokość jaką tutaj zastosujecie zależy od was. U nas wynosi ona 55cm.

(tak wiem, jakoś tego zdjęcia wymiata xd)

            Mam nadzieje, że DIY przypadło wam do gustu i wykonacie je dla swoich psów. Myślę, że dobrałam odpowiednie przedmioty, w niewygórowanych cenach i wszystko dobrze i zrozumiale wyjaśniłam :D W przyszłości planuje napisać więcej tego typu postów, jak zrobić przeszkody do agility. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły o czym mogłabym zrobić DIY to napiszcie w komentarzu pod spodem, a ja chętnie z nich skorzystam. J


                                                                                                                         Pozdrawiamy!

8 komentarzy:

  1. Fajny pomysł! A takie pytanie - to nie powinno być tak, że te tyczki da się strącić? Bo tak to może to być w sumie niebezpieczne ale ja tam nie wiem, Wy z niej korzystacie i jak widać nic się nie dzieje hah :P Nela jako że jest małym psem, to ja gdybym robiła jej skok w dal to musiałby być niziuuutki bo inaczej by nie przeskoczyła hahah. Pozdrawiamy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W skoku w dal chyba nie musza spadać. Ta zasada chyba obowiązuje przy stacjonatach. Sama sie dziwiłam jak zobaczyłam chyba prawidłowe wymiary na tej stronce, ale zrobilam według nich i Fuks sobie nieźle daje radę, wiec zostawiamy jak jest :D Również pozdrawiamy ;3

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy pomysł. Jesteś bardzo twórcza. Podziwiam.
    A tak w ogóle to super blog. Ładny wygląd. Fuks jest prześliczny <3
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł :D Może mi też uda się takie zrobić, tylko musiało by być większe, bo mam owczarka niemieckiego :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł! :D Dopiero zaczynamy przygodę z Agility ale 'lepsza' przeszkoda by się przydała. :) Napewno skorzystamy.
    Pozdrawiam, www.szczekowicze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się, że post się przyda :D Dajcie znać jak wam idzie!

      Usuń