Q&A

            Jakiś czas temu poprosiłam was na blogu oraz na Fanpage'u o zadawanie mi pytań, gdyż planuję napisać post Q&A. Jak mówiłam, tak jest. Mam nadzieję, że dzięki temu postowi dowiecie się o nas więcej. Zapraszam do czytania…
1. Od kiedy trenujecie agility?
-Psimi sportami zainteresowałam się myślę jakoś na początku tego roku. Kupiłam pierwsze rurki PCV i zrobiłam z nich "stacjonaty". Na początku jak to na początku, było ciężko, ale ciągle idziemy do przodu.

2. Czy w najbliższym czasie planujecie starty w kolejnych zawodach?
-Plany są, ale czy je zrealizujemy? Często to nie zależy od nas. Niektóre zawody są organizowane naprawdę daleko ode mnie, a te blisko są na wysokim poziomie. Tak więc nie zostaje nam nic innego jak ciągle trenować i czekać, aż pojawi się coś nowego :P

3. Nad czym najdłużej pracowałaś z Fuksem?
-Dokładnie nie jest tu sprecyzowane czy chodzi o agility czy np. o sztuczki, ale odpowiedź nie tyczy się ani tego, ani tego. Najdłużej zdecydowanie pracowałam nad jego motywacją zabawkową. Od samego początku Fuks nie wykazywał dużego zainteresowania zabawkami. Czasami się poddawałam i to na naprawdę dłuuugi czas, ale szybko się ogarnęłam i znalazłam odpowiednie metody na niego i teraz jest coraz lepiej. Na pewno nigdy nie będzie najarany na nie tak jak inne psiaki, ale i tak jest dobrze.

4. Planujesz następnego psa?
-W postach często mówię, że niedługo pojawi się nowy członek rodziny i myślę, że w końcu mogę wam zdradzić nieco więcej. Jak pewnie i tak większość z was się domyśla, będzie to border collie. Wiąże się z tym długa historia i jestem w trakcie opisywania jej, więc za jakiś czas na pewno pojawi się o tym oddzielny post ;)

5.Dlaczego wybrałam Fuksa
- Będąc w schronisku nie miałam specjalnych oczekiwań co do psa. Miał mały, krótkowłosy samiec. Pewnie gdybym teraz wybierała kolejnego psa patrzyłabym już na zupełnie inne rzeczy m.in cechy charakteru. Wybrałam Fuksa ze względu na to, że spełniał on moje wszystkie na ten czas oczekiwania

6. Czy Fuks sprawia jakieś problemy?
- Nie ma psa idealnego i chyba każdy o tym wie. Mimo, że Fuks na co dzień jest naprawdę grzecznym psem to i jemu zdarza się nabroić. Często kiedy wracam ze szkoły do domu, widzę w pokoju porozrywane papierki. To chyba jedyny problem, które czasem sprawia.

7. Czy był lękliwy?
-Był, jest i najprawdopodobniej będzie. Przeszłość zostawiła ślady w jego psychice i nawet mimo codziennej pracy, nie da się pewnych rzeczy "naprawić". Wciąż boi się mężczyzn, hałasu, podniesionego głosu itp.

8. Jak często trenujecie agility?
-Muszę przyznać, że teraz coraz rzadziej. W głównej mierze ze względu na brak miejsca i czasu. Mimo to na co dzień staramy się dopracowywać te małe rzeczy, a gdy mamy dostęp do dużego placu, wtedy biegamy cały torek.

9. Czy agility od razu spodobało się Fuksowi?
-Z początku bał się podejść do stacjonaty. Jednak gdy stał się już trochę pewniejszy, pokochał ten sport i ja również :D

10. Czy interesujesz się czymś innym niż agility, zwierzętami?
-Owszem. Wszystko to opisałam w tym poście :D

11. Na kiedy planujesz zakup Border Collie?
-Pod koniec września rodzą się szczeniaki, więc myślę, że psa odbiorę koniec listopada/początek grudnia :)

12. Agility trenujesz w klubie czy samodzielnie?
-Niestety w moim mieście nie ma żadnego klubu, więc trenuję sama, ale jeśli tylko jest okazja, staram się jeździć na seminaria i obozy.

13. Korzystałaś z usług behawiorysty?
-Nie

14. Czy tylko Border Collie jako rasa przypadła ci do gustu?
-Na początku w planach był Parson Russell Terrier, ale później padło na bordera :D Cała historia z tym związana będzie opisana za jakiś czas w osobnym poście.

15. Czy Fuks lubi uczyć się nowych sztuczek?
-Zależy. Jeśli coś jest proste i szybko ogarnia o co chodzi to uwielbia to, ale jeśli daje mu nie jasne polecenia, peszy się i woli nic nie robić.

16. Będziesz wiązać przyszłość z psami?
-Mam taką nadzieję :D

17. Czy gdy brałaś Fuksa wiedziałaś, że będziesz trenować agility i startować w zawodach?
-Nie. To nie przyszło mi nawet do głowy. Fuks miał być pieskiem do towarzystwa i tyle. Okazało się jednak, że ma duży potencjał w tym sporcie i musimy go wykorzystać :D
            Dzisiaj wpis nieco luźniejszy i krótszy. Mam nadzieję, że ten post pozwolił wam, bliżej mnie poznać. Jeśli nadal was coś interesuje, śmiało piszcie w komentarzu i pytania, które zadacie pojawią się za jakiś czas w kolejnym tego typu wpisie ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz