Klucz do idealnego psiego filmiku

            Zainspirowana moją ostatnią produkcją, postanowiłam, że napiszę post w którym powiem wam co robić, aby psi filmik wyszedł fajny i ciekawy :D Człowiek uczy się przez doświadczenie co bardzo dobrze widać np. porównując moje pierwszy posty czy nagrania z dzisiejszymi. Myślę, że przez ten czas zauważyłam swoje błędy i nauczyłam się nowych rzeczy, które przydadzą mi się w przyszłości.

Na Youtube jestem już od bardzo dawna. Nagrywałam filmiki jeszcze zanim miałam bloga. Wszystkie są ustawione na prywatne, bo czasem fajnie wrócić do starych czasów, ale jednak nie chcę by znów ujrzały światło dzienne. Były to głównie jakieś haule, vlogi czy porady, które nie wymagały dużej ilości pracy przy montażu. Wystarczyło wszystko wrzucić do programu, dodać muzykę w tle, wyrenderować i wstawić na kanał. Odkąd założyłam bloga i zaczęłam bardziej zagłębiać się w psi świat, zapragnęłam tworzyć krótkie filmiki na których będzie występował mój pies robiąc jakieś sztuczki itp. Pierwsze nagrania nie były zbyt ambitne, gdyż były na nich po prostu ujęcia ze spaceru, nie przedstawiające żadnych umiejętności Fuksa. Z czasem jednak nauczyłam go więcej rzeczy, a moje filmy stawały się coraz lepsze.

1. Zadbaj o jakość nagrań
-Nie trzeba od razu nagrywać kamerą w rozdzielczości 4K. Wystarczy zwykły telefon (sama takim nagrywam). Wiem, że nie każdy ma dostęp również do telefonu z dobrej jakości aparatem, ale może akurat ktoś z twoich znajomych ma? Warto zapytać i umówić się w któryś dzień na wspólne nagrywanie :D Dodatkowo pamiętajcie, aby w trakcie montażu, w programie ustawić rozdzielczość 1920 x 1080 (czyli 1080p) lub 1280 x 720 (czyli 720p). Wiele razy tego nie zrobiłam przez co jakość mimo, że była dobra to program strasznie ją psuł podczas renderowania. Dodatkowo należy pamiętać o dobrym oświetleniu i ustawieniu kadru. 

2. Co nagrać?
-Tak naprawdę mamy do tego wolną rękę. Możemy nagrać co tylko chcemy. To w końcu będzie nasz filmik i nasza pamiątka. Wiem jednak, że większości osób nie zależy tylko na tym :P Aby wszystko było ciekawe musi się coś dziać. Przecież nikt nie chce oglądać przez 2-3min psa który leży i uroczo wygląda (wyjątkiem są szczeniaki xD). Oczywiście takie ujęcia mogą się znaleźć, ale nie powinien się na nich opierać cały film. Jeżeli nasz pies umie jakieś sztuczki lub trenujemy z nim jakiś sport to nie bójmy się tego pokazać!

3. Muzyka
-Jest głównym elementem, a więc powinna być dobrze dobrana. Najlepiej wybrać wesołą, energiczną i w języku angielskim. Jeśli żadnej takiej nie znamy, nic nie stoi na przeszkodzie, aby poprzeglądać różne filmy z innymi psami i znaleźć taką do której będziemy mieli wizję :D 

4. Plan
-Kiedy mamy wybraną muzykę, powinniśmy do niej ułożyć plan. Musimy uporządkować wszystko tak, aby starczyło nam przede wszystkim nagrań i aby żadne z nich się nie powtarzało.

5. Montaż
-Przechodzimy do ostatniej i najważniejszej części. Starajmy się dopasowywać to co jest na nagraniach do tempa muzyki. Kiedy zaczyna się refren i jest bardzo energicznie dajmy nagranie jak pies np. gdzieś biegnie albo skacze. Dobrze jest, kiedy nagrane ujęcie zaczyna się wraz z początkiem nowego zdania w piosence. Krótko mówiąc powinniśmy dopasować każde nagranie do odpowiedniego momentu w muzyce :D
W najnowszym filmie włożyłam najwięcej pracy, aby wszystko było fajnie dopasowane do utworu i myślę, że wszyło mi całkiem nieźle :D Możecie tutaj podpatrzeć o co dokładnie mi chodziło opisując podpunkt 5.
Mam nadzieję, że w jakimś stopniu ten post pomógł niektórym osobom. Oczywiście te porady tyczyły się tylko filmów sztuczkowych, a nie nagrań z zawodów czy treningu (przy takich możemy bez problemu dodać tylko muzykę i nie bawić się dużo przy montażu). Jeśli macie w czymś problem lub jakieś pytania to śmiało piszcie! Możecie też w komentarzu dać link do jakiegoś waszego filmiku, który stworzyliście ;)

Pozdrawiamy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz