Błędy początkujących blogerów

            Siedzę na bloggerze już pół roku, a mimo to w ciągu tego czasu widziałam wiele blogów i wiele błędów jakie robiły osoby je prowadzące. Oczywiście człowiek uczy się całe życie i sama patrząc na moje pierwsze posty czy mój pierwszy szablon myślę sobie "jak ja mogłam to w ogóle opublikować?". Może teraz ten post czyta ktoś, kto zamierza założyć swoją własną stronę albo dopiero zaczął i chce się dowiedzieć co poprawić. Mam nadzieję, że ten wpis pomoże takim osobom poprawić jakoś blogów i zdobyć więcej fanów :)

1. Wygląd/ Szablon
-Jasne jest to, że ludzie są wzrokowcami. Nie bez powodu mówi się, że np. jemy oczami. Kiedy wchodzimy na czyjegoś bloga, pierwsze co dostrzegamy to oczywiście szablon. Dla mnie strasznie odpychające są strony na których przeważa duża ilość kolorów (czasem takich, od których bolą nas oczy). Starajcie się wybierać pastelowe barwy, które nie przeszkadzają nam w czytaniu tekstu. Najlepiej prezentują się moim zdaniem szablony w odcieniach bieli/szarości z małym dodatkiem jakiegoś innego koloru. Wtedy wszystko jest fajnie stonowane i nie kuje w oczy :D

2. Czcionka
- Często zdarza mi się odwiedzać blogi, które ktoś zareklamował (czy to na facebooku, czy na bloggerze). Lubię poznawać nowe strony, więc zaciekawiona weszłam. Oczywiście wszystko pięknie, ładnie, aż nagle zobaczyłam, że posty pisane są trudną w odczycie i nie przyjemną dla oka czcionką. Znowu powracamy do tematu, że jesteśmy wzrokowcami. Aby ludzie chętnie czytali wasze wpisy, polecam zastosować coś mniej wymyślnego i ładnego w swej prostocie. Jeśli chodzi o mój faworyt jest to zdecydowanie "Times New Roman".

3. Kolor czcionki
-On również jest bardzo ważny. Uwierzcie, że naprawdę ciężko czyta się post pisany "oczojebnym" różowym kolorem. Najczęściej właścicielami tych blogów są bardzo małe dziewczynki, które uważają takie coś za fajne, dodające uroku itp. Na szczęście takich stron jest coraz mniej, ale i tak przestrzegam was przed robieniem takich rzeczy :D

4. Sposób pisania postów
-Rozpoczynając przygodę z blogerem, chcąc nie chcąc musimy się nauczyć pisać. I nie chodzi mi tu o ortografię czy interpunkcję (która swoją drogą również jest bardzo ważna), ale o często powtarzane się słowa czy zdania nie mające sensu. Wiele razy spotykałam się z recenzjami pisanymi w taki sposób: "Karma jest o smaku kurczaka. Koszt tej karmy to 20zł. (…) Myślę, że ta karma jest naprawdę godna polecenia".
Mam wtedy wrażenie, że osoba to pisząca, poświęciła temu może z 15 min i od razu wrzuciła, żeby coś było. Naprawdę nasz język nie ogranicza się tylko do kilku słów. Jeśli macie problem z wymyśleniem wyrazu o podobnym znaczeniu, wystarczy poszukać w internecie. Istnieje dużo tego typu stron m.in. Synonimy.pl

5. Jakość zdjęć                                                                                                                          
-Oczywiście nie każdy musi posiadać lustrzankę z super obiektywem, bo to nie sprzęt czyni z nas fotografa (a więcej możecie poczytać o tym tutaj). Dobre zdjęcia można robić także zwykłym telefonem tak jak robię to ja :D Nie wrzucajmy na bloga "surowej" fotografii. Poświęćmy chwilę czasu na jej obróbkę, która potrafi zdziałać cuda. Poniżej macie przykład zdjęcia Fuksa przed i po.
            Myślę, że przedstawiłam 5 głównych błędów popełnianych przez początkujących blogerów. Mam nadzieję, że wpis pomoże osobom dopiero zaczynającym przygodę z własną stroną i dzięki temu szybciej zdobędą czytelników. Koniecznie napiszcie w komentarzu jakie to wy robiliście błędy na samym początku :D
Pozdrawiamy!

4 komentarze:

  1. Post myślę, że przydatny dla osób nowych w blogosferze :) Mnie najbardziej razi w oczy mała czcionka. Najchętniej mam ochotę wyjść i juz na bloga nie wracać, ale często zmuszam się jakoś do przeczytania tego posta, bo temat sam w sobie mnie ciejawi.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z małą czcionką się jeszcze nie spotkałam, ale mogę sobie wyobrazić jaki to ból dla oczu haha

      Usuń
  2. Ja tam np. lubię kolorowe szablony, lubię jak jest żywo - a mimo, że dziewczynką małą nie jestem to wpisy na moim blogu są różowe :D Jednak jak na razie znudził mi się wygląd bloga i jestem właśnie w trakcie zmian - wydaję mi się, że na lepsze, bo pojawi się kilka nowości w wyglądzie strony to na pewno :) Na razie czas pozwolił mi jedynie na zmianę nagłówka :)
    Lądujecie z psiakiem u nas w obserwowanych ! Łapka :)
    http://zycie-z-psem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blog czytamy i lubimy! :D U was jeszcze ten różowy nie przeszkadza bo jest na białym tle i odcień tego koloru jest ciemny, ale spotkałam się kiedyś z takim, że litery były tak jaskrawe, że aby przeczytać słowo trzeba było przymrużyć oczy i zbliżyć się do monitora xD Również spotykałam się z kolorowymi szablonami, które były w porządku, ale jednak najlepiej kierować się zasadą "co za dużo to nie zdrowo" :D
      Również pozdrawiamy! <3

      Usuń